مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 آبان 1401 ساعت 18:322022-10-24اقتصادي

قشم به هاب انرژی تبدیل می شود/ تکمیل زنجیزه بسته بندی محصولات نفتی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، مختار گرشاسبی سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم امروز در تشریح این خبر گفت: منطقه آزاد قشم به دلیل برخوردار بودن از موقعیت ویژه حمل و نقل و اقتصاد دریامحور، نیروگاه های برق.

اسکله های نفتی و خطوط انتقالی و همچنین دارا بودن ذخایر قابل توجه نفت و گاز یکی از نقاط مناسب کشور برای جذب سرمایه گذاران به شمار می رود.

وی ادامه داد: تبدیل جزیره قشم به هاب انرژی منطقه یکی از اولویت های دولت است که در همین راستا برنامه ریزی شده و جذب سرمایه نیز در این حوزه در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

به گفته گرشاسبی، تراز تجاری منطقه آزاد قشم به واسطه صادرات محصولات تولیدی نفت و مشتقات نفتی پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم مثبت شده و چهاردهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی فرصتی بود تا قشم با حضور پررنگ جایگاه ویژه خود در حوزه انرژی منطقه را نشان دهد.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: پیش از این هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد به عنوان نمونه ای موفق در تامین سرمایه در قشم حضور داشته و در حاشیه نمایشگاه با بانک های صادرات و ملل برای تامین مالی طرح های زیرساختی در جزیره قشم جلسات موفقی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قشم به هاب انرژی تبدیل می شود/ تکمیل زنجیزه بسته بندی محصولات نفتی

قشم به هاب انرژی تبدیل می شود/ تکمیل زنجیزه بسته بندی محصولات نفتی