مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 آبان 1401 ساعت 09:352022-10-26پزشكي

تعطیلی مدارس در صورت ابتلای بیش از 15 درصد دانش آموزان


رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه چنانچه بیش از 15 درصد دانش آموزان یک مدرسه به آنفلوآنزا مبتلا شوند، مدرسه باید تعطیل شود، - علی احمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: تب 38.

5 درجه، سردرد، بی حالی و کوفتگی از علائم اصلی ابتلا به آنفلوآنزاست.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، تماس مستقیم با فرد مبتلا از طریق استنشاق ذرات تنفسی آلوده به ویروس را اصلی ترین راه انتقال این بیماری دانست و افزود: دوره نهفتگی آنفلوآنزا یک تا پنج روز و دوره درمان آن پنج تا هفت روز است.

چه زمانی آنفلوآنزا کشنده است؟ احمدی با اشاره به اینکه آنفلوآنزا و کرونا علائمی مشابه دارند، اظهار کرد: در شرایط کنونی رعایت اصول بهداشتی از جمله شست وشوی مرتب دست ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و قرنطینه کردن افراد مبتلا ضروری ست.

وی مطرح کرد: این بیماری در افرادی که دارای ضعف سیستم ایمنی و بیماری های زمینه ای هستند در صورت عدم درمان به موقع می تواند کشنده باشد.

5700 دز واکسن آنفلوآنزا به استان تخصیص داده شده است رییس مرکز بهداشت استان با بیان اینکه پنج هزار و 700 دز واکسن آنفلوآنزا به استان تخصیص داده شده، بیان کرد: تاکنون 2 هزار و 728 دز واکسن تزریق شده و مابقی آن در انتظار مراجعه گروه های هدف برای واکسیناسیون است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعطیلی مدارس در صورت ابتلای بیش از 15 درصد دانش آموزان

تعطیلی مدارس در صورت ابتلای بیش از 15 درصد دانش آموزان