موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - متناسب سازي - بازنشستگان تامين اجتماعي - انتخابات رياست - همسان سازي حقوق بازنشستگان - انتخابات رياست جمهوري - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - استقلال و پرسپوليس - بيمارستان روحاني بابل - موادفروشان - آرين بانك - زمين خواري لواسانات - اتحاديه بسكتبال غرب آسيا - جشنواره ملي روز جنگلبان - مديريت بحران آب - گازپروم - محمدرضا ميرشفيعي - ابن الدين حميدي - درباره برنامه دورهمي - گوليلمو ويكاريو - فرشاد قديري

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 آبان 1401 ساعت 12:052022-10-27بين الملل

جزییات معامله محرمانه عربستان و آمریکا


روزنامه «نیویورک تایمز» چاپ آمریکا چهارشنبه شب جزییات معامله محرمانه میان آمریکا و عربستان در ماه می گذشته برای افزایش تولید نفت عربستان تا پایان سال را فاش کرد و از ناکامی جو بایدن گزارش داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، این روزنامه آمریکایی در این باره نوشت: توافق ابتدایی میان آمریکا و عربستان در ماه می گذشته بسته شد؛ این توافق دو بخش داشت که بخش نخست آن مربوط به افزایش تولید نفت دولت ریاض از آغاز ماه جولای بود.

براساس این گزارش، مرحله دوم نیز شامل افزایش 200 هزار بشکه ای روزانه نفت عربستان بود که ماه سپتامبر (شهریور/مهر) تا دسامبر (دی/ بهمن) ادامه پیدا می کرد.

این روزنامه نوشت: نشانه های شکست این معامله ابتدا از زمان سفر بایدن به عربستان مشخص شد و بن سلمان آمال و آرزوی رییس جمهوری آمریکا را نقش بر آب کرد؛ آن زمان که به صورت علنی اعلام کرد که ریاض قادر به افزایش تولید نفت نیست.

این روزنامه آمریکایی نوشت: پس از اعلام بن سلمان، شاهد تصمیم سازمان اوپک پلاس در اوایل اکتبر هستیم که تصمیم گرفت که از اوایل ماه نوامبر، میزان نفت خود را روزانه دو میلیون بشکه افزایش دهد، همین امر خشم کاخ سفید را برانگیخت و این اقدام را به منزله اهانت به بایدن و آمریکا دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات معامله محرمانه عربستان و آمریکا

جزییات معامله محرمانه عربستان و آمریکا