مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 آبان 1401 ساعت 22:552022-10-29سياسي

تغییر رویکرد جامعه پزشکی نسبت به گیاهان دارویی/ کاهش هزینه های درمان با طب سنتی


تغییر رویکرد جامعه پزشکی کشور نسبت به استفاده گسترده از محصولات صنعت گیاهان دارویی، می تواند به صورت جدی هزینه های سربار بخش سلامت و درمان کشور را کاهش داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تغییر رویکرد جامعه پزشکی کشور نسبت به استفاده گسترده از محصولات صنعت گیاهان دارویی، می تواند به صورت جدی هزینه های سربار بخش سلامت و درمان کشور را کاهش داد.

مهدی سیف سهندی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی گیاهان دارویی را یکی از راهکارهای کاهش هزینه بخش سلامت و درمان دانست و گفت: برای این کار انجام مطالعات تطبیقی و پروژه های علمی و عملی، راهکار تحقق این مهم است.

وی افزود: یکی از بزرگترین چالش های زنجیره ارزش گیاهان دارویی، بحث توسعه بازارهای محصولات این حوزه است.

از جمله موانعی که در این مسیر وجود دارد، این است که متخصصان کشور و جامعه پزشکی، هنوز رغبت زیادی به بهره گیری از داروهای گیاهی، به عنوان جایگزین بخشی از داروهای صنعتی و شیمایی ندارند.

این در حالی است که خود مردم به نسبت، رویکرد بهتری به استفاده از طب سنتی و گیاهان دارویی دارند و قرار گرفتن هدفمند محصولات این بخش در نسخه پزشکان می تواند به صورت جدی هزینه های بخش سلامت و درمان کشور را کاهش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر رویکرد جامعه پزشکی نسبت به گیاهان دارویی/ کاهش هزینه های درمان با طب سنتی

تغییر رویکرد جامعه پزشکی نسبت به گیاهان دارویی/ کاهش هزینه های درمان با طب سنتی