مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 آبان 1401 ساعت 11:302022-10-30اقتصادي

معاون وزیر: کیوی گیلان برای نخستین بار به برزیل صادر می شود


معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به صادرات کیوی برای نخستین بار به برزیل گفت: در حال تدارک و برنامه ریزی لازم با کشور برزیل هستیم تا بتوانیم بخشی از محصول کشاورزی مازاد برتولید از جمله سیب، -   به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لنگرود، دکتر محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از ایستگاه تحقیقات بذر و گونه های جنگلی شلمان در شهرستان لنگرود با اشاره به درآمد 6 میلیارد دلاری سالیانه در بخش کشاورزیاظهار کرد: 50 درصد این مقدار از حوزه باغبانی کشور است که استان گیلان نیز از جمله استان هایی است که در محصولات باغی حرفی برای گفتن دارد.

وی با اشاره به ارزآوری محصولاتی چون کیوی، گفت: برای نخستین بار در کشور و به منظور حمایت از باغداران، مرکبات شمال کشور به ایران، افزود: امکان صادرات محصولات مرکباتی ایران به جمهوری خلق چین مهیا شده است.

به گفته برومندی ما در این سال ها از تحریم ها عبور کردیم و سیاست دولت نیز توسعه روابط با کشورهای همسایه است و زمینه هایی در این راستا از جمله عضویت در پیمان شانگهای فراهم شده است.

وی با اشاره به مشکلات کیوی کاران بیان کرد: در حال تدارک و برنامه ریزی لازم با کشور برزیل هستیم تا بتوانیم بخشی از محصول کشاورزی مازاد برتولید از جمله سیب، کیوی و انار را به برزیل صادر کنیم و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر: کیوی گیلان برای نخستین بار به برزیل صادر می شود

معاون وزیر: کیوی گیلان برای نخستین بار به برزیل صادر می شود