مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 آبان 1401 ساعت 16:052022-11-01سياسي

سردار جلالی: نظام دیده بانی پدافند زیستی نیازمند به روزرسانی است


رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، تهدیدات زیستی را جزو پنج تهدید بزرگ جهان عنوان کرد و گفت: نظام دیده بانی پدافند زیستی کشور نیازمند به روزرسانی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، سردار سالانه بودجه ای را برای ذخایر کشور در حوزه های مختلف از جمله امنیت غذایی و ذخایر امدادی در شرایط بحرانی اختصاص می دهد که با توجه به ضرورت مقابله با تهدیدات زیستی و اهمیت این حوزه در شرایط کنونی باید اقلام دارو و تجهیزات پزشکی نیز در بودجه ذخایر کشور لحاظ شود.

رییس سازمان پدافند غیرعامل بازنگری در سازوکار دیده بانی دفاع زیستی را ضروری دانست و گفت: تشخیص پیش دستانه در مقابله با تهدید نقش بسزایی دارد که در حوزه پدافند زیستی باید از ظرفیت خانه های بهداشت برای شناسایی بیماری ها استفاده شود و موضوع شبکه سازی مراکز درمانی و آزمایشگاه ها با هدف افزایش بهره وری و تشخیص پیش دستانه تهدید قبل از وقوع، در اولویت است.

وی اقتصاد را یکی از ارکان مهم در الگو های مقابله با تهدیدات زیستی برشمرد و گفت: در ایام کرونا بسیاری از مشاغل دچار آسیب شدند؛ بنابراین ایجاد الگوی منظمی از پدافند زیستی که اقتصاد را تحت تاثیر قرار ندهند، باید در اولویت باشد تا بخش اقتصاد کمتر آسیب را متحمل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سردار جلالی: نظام دیده بانی پدافند زیستی نیازمند به روزرسانی است

سردار جلالی: نظام دیده بانی پدافند زیستی نیازمند به روزرسانی است