مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 آبان 1401 ساعت 21:552022-11-01پزشكي

روند رو به رشد آنفلوآنزا در اردبیل/ ماسک بزنید


رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به سیر صعودی آنفلوآنزا در اردبیل، گفت: استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی به شدت توصیه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، علی محمدیان شامگاه امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش بیماری و استفاده مردم از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی شایع نبود.

وی افزود: با توجه به کنترل بیماری کرونا و کاهش رعایت موازین بهداشتی از یک سو و جهش ویروس آنفلوآنزا بعد از 2 سال و سردی زودرس هوا در استان از سوی دیگر، شاهد افزایش محسوس این بیماری در استان هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: این بیماری عمدتا علائم شبیه سرماخوردگی داشته و در کودکان شایع تر است که بیشتر علائمی مانند سردرد، تب، درد عضلانی، سرفه، درد دور چشم و علائم گوارشی مشاهده می شود.

مثبت بودن 40 درصد از نمونه های آنفلوآنزا  محمدیان با بیان اینکه براساس نمونه برداری های انجام شده در هفته جاری 40 درصد نمونه های آنفلوآنزا مثبت بود، تصریح کرد: این میزان در هفته گذشته 28 درصد بوده که نشان دهنده غالب بودن ویروس آنفلوانزا بر ویروس کرونا است.

وی بیان کرد: علایم در گروه سنی کودکان نیز شایع تر است، به طوری که در چند روز گذشته میزان مراجعین به بیمارستان بوعلی اردبیل به 800 بیمار رسید و این میزان در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند رو به رشد آنفلوآنزا در اردبیل/ ماسک بزنید

روند رو به رشد آنفلوآنزا در اردبیل/ ماسک بزنید