مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 آبان 1401 ساعت 08:052022-11-03پزشكي

مهمترین راه پیشگیری از آنفلوآنزا


یک متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه بعضی از افراد بیماری آنفلوآنزا را با سرماخوردگی یکی می دانند، در حالی که این ها با یکدیگر تفاوت های بسیار عمده ای دارند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، دکتر سید محمد علوی با اشاره به اینکه آنفلوآنزا امسال زودتر از موعد مقرر در کشور و به خصوص در استان خوزستان شروع شد، گفت: آنفلوآنزا بیماری مهمی است که باید به آن توجه جدی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از وب دا خوزستان، وی افزود: در مرحله اول باید بدانیم که بیماری آنفلوآنزا چه علائمی دارد.

متاسفانه خیلی مواقع بعضی از افراد بیماری آنفلوآنزا را با سرماخوردگی یکی می دانند، در حالی که این ها با یکدیگر تفاوت های بسیار عمده ای دارند.

آنفلوآنزا با علائم تب، لرز، سرفه و با نشانه های عمومی مثل کوفتگی، درد عضلات و سردرد شروع می شود؛ در حالی که سرماخوردگی تب ندارد و ممکن است با علائم آبریزش، ترشحات، سرفه و یا عطسه نمایان شود.

این متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: آنفلوآنزا عوارض دارد و اگر به موقع تشخیص داده نشود به خصوص در افرادی که بیماری زمینه ای دارند، می تواند باعث تشدید بیماری و منجر به فوت شود.

در حالی که سرماخوردگی یک نوع بیماری است که دوره آن دو یا سه روز است و ممکن است و خود به خود و بدون درمان بهبود پیدا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین راه پیشگیری از آنفلوآنزا

مهمترین راه پیشگیری از آنفلوآنزا