مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 آبان 1401 ساعت 15:352022-11-03بين الملل

موضع جوزف بورل در قبال ازسرگیری توافق انتقال غلات


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون اشاره به اقدام خصمانه کی یف علیه مسکو، اعلام کرد: اروپا از نقش سازمان ملل و ترکیه در قبال تصمیم روسیه برای بازگشت به ابتکار غلات قدردانی می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه در پیامی توییتری به ازسرگیری توافق انتقال غلات اوکراین از طریق تنگه های ترکیه از سوی روسیه واکنش نشان داد.

در پیامی توییتری مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص آمده است: اتحادیه اروپا از نقش سازمان ملل و ترکیه در قبال تصمیم روسیه برای بازگشت به ابتکار غلات دریای سیاه قدردانی می کند.

وی بدون اشار به اقدام خصمانه اوکراین علیه روسیه، در این خصوص ادامه داد: مواد غذایی هرگز نباید به عنوان سلاح جنگی استفاده شود.

صادرات غلات برای رفع بحران جهانی غذا که توسط روسیه تشدید شده، حیاتی است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه یکشنبه هفته جاری در اشاره به تعلیق توافق انتقال غلات تصریح کرد که انگلیس و اوکراین عاملان این اختلال هستند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص ادامه داد: توافق غلات به وسیله ولودمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین و تروریست های او که توسط کارشناسان انگلیسی هدایت می شوند، متوقف شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موضع جوزف بورل در قبال ازسرگیری توافق انتقال غلات

موضع جوزف بورل در قبال ازسرگیری توافق انتقال غلات