مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 آبان 1401 ساعت 10:502022-11-04اقتصادي

تسهیل واردات ماشین آلات معدنی/ امضاهای طلایی در بخش معدن از بین می رود


سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه 15 هزار ماشین آلات معدنی فرسوده با عمر 20 سال به بالا در کشور وجود دارد، گفت: وزارت صمت برای جبران و نوسازی ماشین آلات معدنی واردات در این بخش را تسهیل کرده است.

- امید قالیباف در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در رابطه با اقداماتی که در حوزه معدن در یک سال گذشته در وزارت صمت انجام شده است، گفت: اولین اقدام در این بخش، پروژه هوشمندسازی معدن در حوزه اکتشاف، استخراج، اخذ پروانه بهره برداری و  پرداخت حقوق دولتی  است که از مهمترین و بزرگترین اقدامات وزارت صمت در این حوزه است به طوری که عملا دست اشخاص، امضا های طلایی و رانت در این حوزه قطع می شود.

   سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: اقدام دومی که در بخش معدن طی یک سال گذشته توسط وزارت صمت انجام شده است این است که معادن و پهنه های اکتشافی راکد را تجمیع و کل کشور در حوزه معادن را به 4 بخش تقسیم کردیم که هر بخش شامل 8 استان  شده است.

  بنابراین 5 هزار و 349 پهنه معدنی راکد و اکتشافی را در قالب مزایده در زمان بندی مشخص برای فعال سازی و احیا واگذار می کنیم.

  وی افزود: در اقدام سوم در حوزه معدن که یکی از اقدامات بسیار مهم وزارت صمت در این حوزه به شمار می رود وزارت صمت اقدام به تسهیل گری فرآیندها کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسهیل واردات ماشین آلات معدنی/ امضاهای طلایی در بخش معدن از بین می رود

تسهیل واردات ماشین آلات معدنی/ امضاهای طلایی در بخش معدن از بین می رود