مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 آبان 1401 ساعت 12:002022-11-04بين الملل

آمار یونیسف درباره کودکان پاکستانی محروم از تحصیل


یونیسف اعلام کرد که حدود 2 میلیون کودک پاکستانی در مناطقی که سیل ویرانگر تابستان در آن روی داد، همچنان از تحصیل و رفتن به مدرسه محروم هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از العربی الجدید، صندوق کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرد حدود 2 میلیون کودک پاکستانی در مناطقی که سیل ویرانگر تابستان در آن روی داد، همچنان از تحصیل و رفتن به مدرسه محروم هستند.

رابرت جینکینز، مدیر آموزش یونیسف که به پاکستان سفر کرده است، در این باره گفت: معلوم نیست کودکان بازمانده از تحصیل کی به مدارس بازخواهند گشت، میلیون ها کودک پاکستانی خانواده، منازل، امنیت و فرصت تحصیل شان را در سایه شرایط بسیار دشوار از دست داده اند.

یونیسف تاکنون بیش از 500 مرکز آموزشی موقت در مناطق سیل زده ایجاد و لوازم مورد نیاز معلمان و کودکان را تامین کرده است.

سیل تابستان گذشته پاکستان که از اواسط ماه ژوئن آغاز شد، موجب وارد آمدن خسارت و یا تخریب حدود 2700 مدرسه شد و فروکش کردن کامل آب سیلاب چندین هفته یا ماه زمان می برد به خصوص که اکنون سقف مدارس در برخی مناطق در حال سر بر آوردن از داخل آب است.

بر اساس آمارهای موجود، این سیلاب ها که در نتیجه تغییرات آب و هوایی تشدید شده است منجر به جان باختن دستکم 1735 نفر از جمله 647 کودک و آوارگی 33 میلیون نفر شده که اغلب این افراد از اقلیم سند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار یونیسف درباره کودکان پاکستانی محروم از تحصیل

آمار یونیسف درباره کودکان پاکستانی محروم از تحصیل