مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 09:502022-11-05اقتصادي

خشکسالی در کرمانشاه تولید علوفه در مراتع را یک سوم کاهش داد


رییس اداره کل مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه گفت: خشکسالی در کرمانشاه تولید علوفه در مراتع را یک سوم کاهش داد.

- عباس قنبری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت مراتع در استان کرمانشاه در سال جاری، اظهار کرد: با توجه به خشکسالی امسال مراتع استان کرمانشاه در وضعیتی نامناسب به سر برده که شاهد کاهش چشمگیر تولید علوفه در این مراتع هستیم.

وی افزود: کاهش یک سوم از تولید علوفه در مراتع استان کرمانشاه و ادامه دار بودن این روند امکان کاهش بیشتر علوفه را افزایش خواهد داد.

رییس اداره کل مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با تاکید به میزان تولیدات علوفه در سال های گذشته، تصریح کرد: هرساله در استان کرمانشاه به طور معمول حدود 311 هزار تن علوفه از مراتع موجود در این استان تولید می شد که امسال یک سوم از این میزان کسر شده است.

قنبری با بیان اینکه بر اینکه یک میلیون و 200 هزار هکتار مرتع در استان کرمانشاه وجود دارد، خاطرنشان کرد: از این میزان بیش از 160 هزار هکتار مراتع متراکم بوده و دسته بندی هایی برای آن انجام گرفته است.

وی با اشاره به ضعیف شدن عملکرد اغلب مراتع به دلیل خشکسالی، عنوان کرد: به منظور جلوگیری آسیب بیشتر محدودیت هایی برای برداشت و استفاده از مراتع اعمال شده که افراد بدون داشتن مجوز چرای آزاد دام در این من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی در کرمانشاه تولید علوفه در مراتع را یک سوم کاهش داد

خشکسالی در کرمانشاه تولید علوفه در مراتع را یک سوم کاهش داد