مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 08:002022-11-06پزشكي

در فصل سرما اهدای خون را فراموش نکنید


مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به کاهش هرساله آمار اهدای خون در فصول سرد سال، گفت: مردم باید بدانند نیاز بیماران به خون همیشگی است و در همین راستا درخواست داریم که در فصول سرد سال هم اهدای خون را فراموش نکنند.

- دکتر مریم میرزاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به کاهش آمار اهدای خون در فصول سرد سال گفت: به طور معمول به دلیل کاهش طول روز و برودت هوا در فصول سرد سال، هرساله تعداد مراجعان اهدای خون در این فصول قدری کاهش می یابد و این درحالیست که نیاز بیماران به خون همیشگی است.

وی افزود: از طرفی امکان نگهداری فرآورده های خونی برای طولانی مدت وجود ندارد و کیسه های خون به مدت 35 تا 42 روز قابلیت نگهداری دارند.

در خصوص فرآورده ای مانند پلاکت این زمان بسیار کوتاه است و تنها سه روز می توان این فرآورده را نگهداری کرد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در همین راستا از مردم می خواهیم که در فصول سرد سال اهدای خون را فراموش نکنند.

وی افزود: در حال حاضر مشکلی در تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستان های استان نداریم، اما پایداری این وضعیت منوط به حضور مستمر اهداکنندگان خون می باشد.

وی با انتقاد از آمار پایین اهداکنندگان زن، گفت: متاسفانه خانم ها به دلیل ترسی که از اهدای خون دارند کمتر مراجعه کمی کنند و این درح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در فصل سرما اهدای خون را فراموش نکنید

در فصل سرما اهدای خون را فراموش نکنید