مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 08:102022-11-06سياسي

ریشه یابی جریانات اخیر کشور در میزگرد ایسنا


پس از بروز اعتراضات و اغتشاشاتی در سطح کشور که با فوت خانم مهسا امینی آغاز شد کارشناسان و تحلیل گران متعددی به ارائه نظرات و دیدگاه های خود در خصوص چرایی وقوع این اعتراضات و نیز راهکارهای مواجهه با آن پرداختند.

- در همین خصوص ایسنای چهارمحال بختیاری با برگزاری میزگرد به ریشه یابی اعتراضات و اغتشاشات اخیر پرداخت.

عزیزالله آقابابایی_ جامعه شناس در تشریح دلایل اتفاقات اخیر در کشور، اظهار کرد: متاسفانه یکی از دلایل بروز این اتفاقات تغییرات بین نسلی است، به طوری که شاهد تغییراتی در سبک زندگی نسل های قدیم و جدید هستیم.

وی با اشاره به گروه اندک معترضان نسبت به اتفاقات گذشته، تصریح کرد: اعتراضات امسال متفاوت از گذشته و با محوریت زن و کرامت انسانی شکل گرفته است، این مساله به این معناست که آن ها در حال ایجاد تغییر پارادیم ذهنی از زندگی هستند.

این جامعه شناس ادامه داد: در حقیقت اعتراضات با مرگ مهسا امینی اتفاق افتاد و این موضوع برای معترضان بهانه ای بیش نبود و این افراد فرصت را برای تخلیه روانی، اجتماعی و عاطفی مناسب دیدند تا مردم را با خود همراه کنند و بتوانند اعتراضات گسترده ای را به راه بیندازند.

وی بیان کرد: افرادی که امروزه دست به اعتراض زده گمان می کنند محدودیت هایی به لحاظ آموزشی، امکاناتی، رسانه ای و اقتصادی برای آن ها قا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریشه یابی جریانات اخیر کشور در میزگرد ایسنا

ریشه یابی جریانات اخیر کشور در میزگرد ایسنا