مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 13:102022-11-06اقتصادي

هدف ایران از توافق با روسیه چه بود؟


ایران و روسیه در شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی با هدف گسترش روابط دو کشور چهار سند همکاری امضا کردند و تعیین تکلیف اسناد در دست مذاکره در دستور کار قرار گرفت، - در این میان روسیه نیز 10 میلیارد دلار برای تأمین مالی پروژه های اقتصادی ایران اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجموع کل مبادلات ایران و روسیه در سال 2021 برابر با 4 هزار و 35 میلیون دلار (حدود 4 میلیارد دلار) بوده که بالاترین رقم در تاریخ روابط دو کشور به شمار می رود.

از این رقم 3068 میلیون دلار آن مربوط به واردات ایران از روسیه و 967 میلیون دلار آن مربوط به صادرات ایران به روسیه بوده است.

مجموعه مبادلات تجاری ایران و روسیه در سال 2020 نیز عبارت بود از 2220 میلیون دلار که از این حجم، واردات ایران از روسیه برابر با 1425 میلیون دلار و صادرات ایران به روسیه برابر با 795 میلیون دلار بوده و افزایش حدود دو برابری آن مشهود است.

در همین حال حجم مبادلات تجاری دو کشور در دو سال گذشته دارای جهشی قابل توجه به ویژه در صادرات کالاهای ایرانی به روسیه بوده، ضمن آنکه آن طور که اعداد و ارقام به ما می گوید، همکاری های تجاری دو کشور در سال جاری میلادی (2022) نیز به سرعت در حال افزایش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف ایران از توافق با روسیه چه بود؟

هدف ایران از توافق با روسیه چه بود؟