مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 10:452022-11-07اقتصادي

حق اعتراض مسالمت آمیز شهروندان؛ محترم یا غیر محترم؟


حق آزادی سیاسی و بیان اعتراضات مسالمت آمیز در هر کشور مردم سالار به رسمیت شناخته شده است و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز بر این حق تأکید شده است.

- پس از وقایع دی ماه 96 که اعتراضات مردمی و اختلال در نظم عمومی مشکلاتی را ایجاد کرد، بار دیگر لزوم توجه به تدوین مجرایی برای اعتراضات مردمی مطرح و از این رویکرد استقبال شد.

در نهایت این رفت و برگشت ها به سال 98 و اعلام افزایش قیمت بنزین اعتراضات و واکنش هایی را در کشور برانگیخت که بعضاً به سمت رفتارهای آسیب زا و قهری رفت.

مسئله ای که در صورت اعمال اصول قانون شاید می توانست مسیر دیگری را طی کند.

در اعتراض های دو ماه اخیر اعتراض هایی با خواسته های متفاوت از سوی برخی شهروندان مطرح شد که البته برخی تحرکات سبب شد در مواقعی این اعتراض ها به خشونت کشیده شود، به طوری که مورد بهره برداری رسانه های غربی قرار گرفت.

آیت الله رییسی، رییس جمهوری اسلامی ایران ضمن محترم شمردن حق اعتراض، گفت: اعتراضات صنفی و اعتراضاتی که درباره مسائل مختلف مطرح است، همواره بوده و هست و شنیده می شود؛ ولی باید بین اعتراض و اغتشاش تفاوت گذاشت؛ هیچ کس اغتشاش را قبول ندارد.

امروز آزادی بیان در جمهوری اسلامی ایران به نحوی است که در محافل علمی و سیاسی و فرهنگی و رسانه ها نظرات مختلف مطرح می شود ولی اعتراض با اغتش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حق اعتراض مسالمت آمیز شهروندان؛ محترم یا غیر محترم؟

حق اعتراض مسالمت آمیز شهروندان؛ محترم یا غیر محترم؟