مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 12:302022-11-07سياسي

بهره گیری از لیزر درنیروی پدافند هوایی/آزمایش سامانه جدید پدافندی


فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در حوزه لیزر به توان بسیار خوبی دست یافته ایم و لیزر را با قدرت های مختلف به میدان آورده و تست میدانی آن را هم انجام داده ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در خصوص ارتقای سامانه باور 373، اظهار داشت: این اقدام بزرگ و جهانی را خدمت ملت ایران تبریک می گویم و ایران به دومین کشور دارنده چنین سامانه ای با قدرت بالا و برد بیش از 300 کیلومتر در جهان تبدیل شده است.

امیر صباحی فرد افزود: شرایط دفاع مقدس به ما دیکته کرد که اگر می خواهید روی پای خود بایستید، باید تجهیزات شما بومی و داخلی باشد.

ما این کار را از آن زمان آغاز کردیم و چه شرایطی رسیدیم که همه تجهیزات پدافندی ما بومی است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به ارتقای سامانه باور 373، گفت: ما کار را در دهه 90 با یک کار سنگین مطالعاتی مابین پدافند هوایی، وزارت دفاع و برخی از دانشگاه ها را آغاز کردیم، بالاخره با همه فراز و نشیب های این کار مشترک، ما در سال 1397 به مرحله رسیدیم که می توانیم شلیک را انجام دهیم.

وی ادامه داد: نخستین شلیک های موفق این سامانه در بردهای 100 و 120 کیلومتر انجام شد و سپس کار را ادامه دادیم تا به مرحله ای رسیدیم که در سال 1399 دو تست عملیاتی موفق را طی یک سناریوی بسیار سخت گیران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره گیری از لیزر درنیروی پدافند هوایی/آزمایش سامانه جدید پدافندی

بهره گیری از لیزر درنیروی پدافند هوایی/آزمایش سامانه جدید پدافندی