مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 16:252022-11-07سياسي

ابداع دوربین تراهرتز برای تصویربرداری بهتر


گروهی از مهندسان از سراسر دنیا موفق به ابداع یک سیستم دوربین جدید شده اند که برای تصویربرداری بهتر از طول موج تراهرتز استفاده می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، گروهی از مهندسان نوع جدیدی از دوربین را ساخته اند که می تواند تشعشعات را در طول موج تراهرتز(THz) تشخیص دهد.

این سیستم تصویربرداری جدید می تواند مواد خاص را با جزییات بالا ببیند که می تواند آن را برای اسکنرهای امنیتی و سایر حسگرها مفید کند.

تابش تراهرتز آن چیزی است که دارای طول موج بین امواج مایکروویو و نور مریی است و بهره گیری از این فرکانس ها در کلاس جدیدی از سیستم های تصویربرداری امیدوار کننده است.

آنها می توانند به بسیاری از مواد نفوذ کنند و سطوح جدیدی از جزییات را ثبت کنند و مهم تر از همه اینکه این نوع تشعشع، غیر یونیزه کننده است، به این معنی که در هنگام استفاده از اشعه ایکس بر روی انسان ایمن تر است.

مشکل این است که آشکارسازهایی که طول موج های تراهرتز را می گیرند، حجیم، کند و گران هستند و کار کردن در شرایط عملی با آنها دشوار است.

اکنون در یک پژوهش جدید، پژوهشگران موسسه فناوری ماساچوست(MIT)، شرکت سامسونگ و دانشگاه مینه سوتا سیستمی را توسعه داده اند که می تواند پالس های تراهرتز را سریع، دقیق و در دما و فشار معمولی شرایط اتاق تشخیص دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابداع دوربین تراهرتز برای تصویربرداری بهتر

ابداع دوربین تراهرتز برای تصویربرداری بهتر