مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 08:402022-11-08سياسي

نگاه بنیادی و دغدغه محور به مسائل فرهنگی وجود ندارد


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در سیاست گذاری فرهنگی  باید از کلی گویی پرهیز کرده و لازم است که حوزه فرهنگی را با مسائل اجتماعی تنظیم کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محسن پیرهادی با طرح این سوال که چرا سیاست های فرهنگی ما در 6 برنامه توسعه ای اثر گذار نبوده است؟ بیان کرد: تکاپوی دولت ها برای دستاوردسازی در حوزه های عمرانی و محسوس سبب مهجوریت فرهنگ شده، برای رفع این مهجوریت ضروری است در سیاست گذاری فرهنگی از کلی گویی بپرهیزیم و آن را با مسائل اجتماعی تنظیم کنیم.

وی در ادامه با گلایه از جای خالی نگاه مبنایی و دغدغه محور به مسائل فرهنگی، اظهار کرد: تغییر و تحولات کشور وارد مرحله جدیدی شده که نیازمند آرایش فرهنگی، سیاسی و اقتصادی متناسب با این مرحله است.

لذا سیاست ها و سیاستگذاری ها هم باید جنبه تحولی به خود بگیرند و به سمتی هدایت شوند که همه اقشار جامعه در آن مشارکت داده شوند و به تعبیری دیگر نقش مولد بیابند، گامی مهم و اثرگذار که حتما نیازمند عزمی فرهنگی و تغییر سبک زندگی و رویه های معمول و کنار گذاشتن کلیشه های موجود است.

نایب رییس فراکسیون انقلاب اسلامی در مجلس تصریح کرد: قانون برنامه توسعه از جمله مهمترین سند پیش روی دولت ها به منظور اجرای مأموریت ها در حوزه های گوناگون ازجمله فرهنگ است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه بنیادی و دغدغه محور به مسائل فرهنگی وجود ندارد

نگاه بنیادی و دغدغه محور به مسائل فرهنگی وجود ندارد