مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 15:152022-11-08سياسي

طرح شفافیت قوای سه گانه اصلاح شد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها را اصلاح کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه ) ایرادا شورای نگهبان در طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها را رفع و تصویب کردند.

بند (ث) ماده 1 این طرح اصلاح شد: سازمان های مردم نهاد و خیریه ها و شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی و کلیه مؤسسات خصوصی عهده دار خدمات عمومی موضوع بند ب ماده (1) قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد مصوب 1390 مانند سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، سازمان های نظام مهندسی، اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اصناف و تعاون.

همچنین در ماده 1 عبارت کانون های وکلای دادگستری جایگزین عبارت کانون وکلای دادگستری شود.

تبصره 3 ماده 2 این طرح این گونه اصلاح شد: در صورت اختلاف در تشخیص مصادیق موضوع این ماده، تصمیم گیری در خصوص بند الف ماده (1) این قانون بر عهده جلسه مشترک هیات رییسه و روسای کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی و در خصوص بند پ ماده مزبور بر عهده رییس قوه قضاییه و در سایر موارد بر عهده کمیسیون موضوع ماده (18) قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب 6/11/1387 با اصلاحات و الحاقات بعدی تصمیم گیری می ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح شفافیت قوای سه گانه اصلاح شد

طرح شفافیت قوای سه گانه اصلاح شد