مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 15:352022-11-08بين الملل

عراق چرا در استان بصره درخت مانگرو می کارد؟


«هادی حسین»، مدیر اداره کشاورزی استان بصره عراق از آغاز کارزار کاشت درخت «مانگرو»، (Mangrove)برای نخستین بار در بصره خبر داد.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، شفقنا به نقل از الفرات نوشت: هادی حسین در گفت وگویی مطبوعاتی تصریح کرد:کارزار کاشت درخت مانگرو برای نخستین بار در استان بصره آغاز شده است، این درخت در آب های شور به حیات خود ادامه می دهد لذا از سواحل منطقه السیبه تا فاو کاشت مانگرو را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه در نخستین مرحله 150 درحت مانگرو در سواحل السیبه کاشتیم، اظهار داشت:مانگرو از لحاظ زیست محیطی و حیات ماهی ها و حفظ سواحل، مفید و بسیار مهم است و در آب های شور به عنوان موج شکن عمل می کند و تاب تحمل بیش از 40 هزار تی دی اس TDS (واحد اندازه گیری شوری آب) را دارد.

جنگل های مانگرو گروهی از درختان و درختچه های پهن برگ و همیشه سبز هستند که ویژگی بارز آنها روییدن شان در امتداد کرانه های ساحلی، کناره خور ها و باتلاق ها در مناطق جزر و مدی است.

جنگل های مانگرو قادرند سالانه حدود 6 تا 8 تن کربن را در یک هکتار از خاک ذخیره کنند، حفاظت سواحل از گزند سیلاب ها و سونامی، جلوگیری از فرسایش سواحل، پشتیبانی چرخه مواد مغذی موجود در آب، زیستگاه بسیار مناسب برای رشد گیاهان و جانوران، تولید اکسیژن به علت فتوسنتز، تهیه مواد اولیه رزین و تانن، وابستگی گونه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق چرا در استان بصره درخت مانگرو می کارد؟

عراق چرا در استان بصره درخت مانگرو می کارد؟