مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 09:102022-11-09اقتصادي

کشت پاییزه گندم در 57 هزار هکتار از مزارع چهارمحال و بختیاری


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 50 درصد کشت گندم دیم و 60 درصد کشت گندم آبی در 57 هزار و 500 هکتار از اراضی استان انجام شده است.

- روح الله سعیدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: بیشترین محصول کشت پاییزه در چهارمحال و بختیاری گندم آبی و دیم است که کشت گندم آبی در سطح 20 هزار و 500 هکتار آغاز و 60 درصد کشت نیز انجام شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیشترین ارقام کشت شده گندم در استان حیدری، پیشگام و میهن است، افزود: کشت گندم دیم نیز در 37 هزار هکتار آغاز شده که 50 درصد کشت انجام شده است.

اجرای طرح جهش تولید در 30 هزار هکتار دیم زار وی افزود: طرح جهش تولید در دیم زارها در سال جاری در 30 هزار هکتار از اراضی استان اجرا می شود که کشت گندم، جو، نخود، عدس، علوفه دیم مانند ماشک و هُلر و دانه های روغنی در قالب این طرح انجام می شود.

سعیدی توضیح داد: علوفه دیم در سال گذشته در سطح کمی کشت می شد که در این طرح 16 تن بذر در سطح زیادی کشت می شود در واقع هر 70_80 کیلو در یک هکتار کاشته می شود که 16 تن مساحت زیادی را در برمی گیرد .

وی ادامه داد: در سال جاری 2 تن بذر گل رنگ که سطح بالایی را به خود اختصاص می دهد و بذر کاملینا برای کاشت در سطح 20 هکتار و ما بقی محصولات به مقدار سال قبل کشت می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت پاییزه گندم در 57 هزار هکتار از مزارع چهارمحال و بختیاری

کشت پاییزه گندم در 57 هزار هکتار از مزارع چهارمحال و بختیاری