مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 09:452022-11-09دانش

تولید نانوذرات مورد نیاز صنایع با دستگاه ایران ساخت


گروهی از محققان دانشگاه تهران دستگاهی را برای تولید نانو ذرات مورد نیاز در صنایع بهداشتی، دارویی و غذایی به تولید رساندند.

- محمدمهدی اوچی، فارغ التحصیل مقطع دکترای نانو تکنولوژی از دانشگاه تهران در گفت وگو با ایسنا، دستگاه نانو هموژنایزر راکتور اولتراسونیک را از محصولات تولیدی این شرکت نام برد و گفت: ما توانستیم در پروژه ای که از سال 97 شروع کردیم، دستگاهی را طراحی کنیم که در حجم نیمه صنعتی می تواند نانو ذرات را در فاز مایع تولید کند.

وی با بیان اینکه نانو ذرات مایع مورد استفاده در صنایعی چون غذایی، دارویی، شیمیایی و رنگ سازی با دستگاه های هموژنایزر تولید می شوند، اظهار کرد: عملکرد این دستگاه ها، همگن سازی مخلوط هایی در فاز مایع است و این مواد در صنایع آرایشی، بهداشتی، غذایی و دارویی کاربرد دارند.

اوچی، اضافه کرد: دستگاه می تواند با 27 هزار دور در داخل یک راکتور استیل، ذرات را با یکدیگر به صورت همگن تبدیل به سایر میکرومتری کند و بعد با کمک دستگاه اولتراسونیک، ذراتی که در سایز میکرومتر به دست آمده است را بشکند و به سایز نانو برساند.

مجری طرح با بیان اینکه این دستگاه به دو سیستم خلأ و فشار مجهز است، خاطر نشان کرد: ما به کمک سیستم خلأ، مواد را داخل راکتور می کشانیم و زمانی که مواد وارد راکتور شد، فرآیند همگن سازی بر روی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید نانوذرات مورد نیاز صنایع با دستگاه ایران ساخت

تولید نانوذرات مورد نیاز صنایع با دستگاه ایران ساخت