مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 10:352022-11-09اقتصادي

راه اندازی زنجیره کیوی در غرب مازندران/ صادرات کیوی به 4 کشور دنیا


رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: زنجیره تولید و فرآوری کیوی در استان وجود ندارد و همین موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و از تولید تا صادرات و بازار را پوشش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، حسن عنایتی کلیجی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نشست مشترک فعالان تولید و صنایع کیوی که در فرمانداری تنکابن برگزار شد با بیان اینکه همه اجزا و ارکان کشاورزی استان از تولید تا تصمیم گیری و صادرات باید در کنار هم باشند تا به نتیجه معقول و منطقی برسیم، اظهار کرد: کیوی یک محصول لوکس است و مشتریان و بازار خاص خود را دارد، بازار داخلی کشش و ظرفیت جذب کیوی تولیدی استان را ندارد.

وی با اشاره به اینکه صنایع کیوی مورد غفلت واقع شد و توجه چندانی به آن نشده است، ادامه داد: زنجیره تولید و فرآوری کیوی در استان وجود ندارد و همین موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و از تولید تا صادرات و بازار را پوشش دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: دستورالعمل های دنیا برای صادرات تغییر کرده است و باید هماهنگ با این دستورالعمل ها باشیم و محصول تولیدی باید شناسنامه دار باشد و باغدار باید شناسنامه فنی محصول را ارایه کند.

عنایتی اضافه کرد: مشوق های لازم برای ترغیب و تشویق باغداران برای ثبت شناسنامه باغ بعمل آید تا زمینه توسعه صادرات محصولات با کیفیت ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی زنجیره کیوی در غرب مازندران/ صادرات کیوی به 4 کشور دنیا

راه اندازی زنجیره کیوی در غرب مازندران/ صادرات کیوی به 4 کشور دنیا