مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 12:202022-11-09اقتصادي

اجرای طرح جهش تولید در 31990 هکتار از دیم زارهای فامنین


مدیر جهاد کشاورزی فامنین از اجرای طرح جهش تولید در 31 هزار و 990 هکتار از دیم زارهای این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، منصور خزایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مساحت اراضی دیم شهرستان فامنین 58 هزار هکتار است که در سال زراعی جاری 25 هزار هکتار کشت دیم انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی بر این است تا پایان زمان کشت 44 هزار هکتار کشت انواع محصولات دیم محقق شود از حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از کشاورزان دیم کار برای کشت محصولاتی چون گندم، جو، علوفه، دانه های روغنی، حبوبات و گیاهان دارویی در قالب طرح پنج ساله جهش تولید در دیمزارها خبر داد.

کشت گیاهان دارویی نظیر زیره و خاکشیر مدیر جهاد کشاورزی فامنین سطح اجرای این طرح در شهرستان را طی سال گذشته 22 هزار و 476 هکتار عنوان کرد و گفت: امسال سومین سال این طرح با هدف افزایش عملکرد و بهینه سازی اراضی آیش و افزایش درآمد کشاورزان دیم کار که عمدتا با درآمد اندک مواجه هستند با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در 31 هزار و 990 از اراضی دیم قابل اجراست.

وی با اشاره به اینکه این طرح با همکاری 10 نفر از کارشناسان بخش دولتی و غیر دولتی اجرا می شود اظهار کرد: کشاورزان می توانند برای کشت گیاهان دارویی نظیر زیره و خاکشیر در قالب طرح جهش تولید و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح جهش تولید در 31990 هکتار از دیم زارهای فامنین

اجرای طرح جهش تولید در 31990 هکتار از دیم زارهای فامنین