مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 17:552022-11-09سياسي

احداث 117 هکتار گلخانه در همدان


استاندار همدان با بیان اینکه امسال 117 هکتار گلخانه احداث خواهد شد گفت: ایجاد گلخانه طی سه سال به یک هزار هکتار خواهد رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد بعدازظهر امروز در آیین رونمایی از سند ملی الگوی کشت در استان با بیان اینکه امنیت غذایی حائز اهمیت است اظهار کرد: از ابتدای کار در تغییر الگوی کشت اهتمام ویژه به خرج دادیم.

وی با اشاره به اینکه این مهم بعد از 51 سال یعنی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در این دولت پیگیری شده است افزود: اصلاح الگوی کشت جزو اولین نکته های مورد تاکید ما بوده چراکه با بحران آب روبرو هستیم بنابراین تغییر الگوی کشت یک ضرورت است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه اگر خلاصه بگویم باید اشاره کنم آب نیست بیان کرد: از همین رو باید شیوه و نوع کشت تغییر کند، امری که اجتناب ناپذیر است.

وی یادآور شد: در راستای تغییر الگوی کشت، کشت هنداونه را ممنوع اعلام کردیم چراکه هر کیلو هندوانه 300 لیتر آب مصرف می کند و در نهایت سر زمین به فروش نمی رسد پس به نظر بنده هدررفت آب است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه در طول چند ماه گذشته با بحران آب مواجه بودیم تصریح کرد: البته با همراهی کشاورزان و نذر آب توانستیم این بحران را حل کنیم به طوری که کشاورزان علاوه تامین مواد غذایی در بحران هم کنار ما بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث 117 هکتار گلخانه در همدان

احداث 117 هکتار گلخانه در همدان