مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 22:002022-11-09اقتصادي

تردد عادی مرزی ایران و ترکمنستان پس از 32 ماه وقفه آغاز شد


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به ورود یک دستگاه ناوگان ترکمنستانی به پایانه مرزی اینچه برون، از برقراری تردد عادی بین ایران و ترکمنستان از طریق این مرز خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عادل مصدقی شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: امروز (چهارشنبه) یک دستگاه ناوگان ترکمنستانی برای عملیات ترانشیپ کالا (بارگیری از یک کامیون دیگر) بدون هیچ گونه محدودیت و طبق روال عادی وارد پایانه مرزی اینچه برون شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با بیان اینکه این کامیون حاوی 24 تن کاشی و سرامیک بوده، گفت: پایانه مرزی اینچه برون از اسفند 98 لغایت مهر 1400 (به مدت 22 ماه) به طور یکجانبه از سوی کشور ترکمنستان مسدود بوده و از مهر 1400 تا کنون به صورت محدود و با روش تبادل یدک فعالیت داشته است.

مصدقی ادامه داد: در سفر هیات اقتصادی استان به ترکمنستان در اواخر مهرماه سال جاری و دیدارهای دوجانبه و چندجانبه اداره کل و مقامات استان با آژانس حمل و نقل جاده ای استان بالکان ترکمنستان و پیگیری ها و مکاتبات انجام شده با مقامات ارشد سازمانی و کشوری پس از این سفر با مقامات ترکمنستانی در برقراری تردد عادی بین دو کشور تاثیرگذار بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تردد عادی مرزی ایران و ترکمنستان پس از 32 ماه وقفه آغاز شد

تردد عادی مرزی ایران و ترکمنستان پس از 32 ماه وقفه آغاز شد