موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - متناسب سازي - بازنشستگان تامين اجتماعي - انتخابات رياست - همسان سازي حقوق بازنشستگان - انتخابات رياست جمهوري - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - استقلال و پرسپوليس - بيمارستان روحاني بابل - موادفروشان - آرين بانك - زمين خواري لواسانات - اتحاديه بسكتبال غرب آسيا - جشنواره ملي روز جنگلبان - مديريت بحران آب - گازپروم - محمدرضا ميرشفيعي - ابن الدين حميدي - درباره برنامه دورهمي - گوليلمو ويكاريو - فرشاد قديري

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 آبان 1401 ساعت 08:102022-11-10پزشكي

آسیب های دروغ گویی برای سلامت روان/ تجزیه طلبان چگونه دروغ را ابزار قرار می دهند؟


استاد روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اکنون ارتباط ما با جوانان کم است؛ به طوری که زمانی که شرایط را برای آنها توضیح می دهید که در چنین شرایطی قرار گرفتید و شما آتش بیار معرکه تجزیه طلبان شدید و باید دقت کنید، - در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که اثرات دروغ پردازی در جامعه در ایجاد جو ناامیدی و گسست بین نسلی به ویژه بین جوانان چیست؟ ، بیان داشت:این بحث بیشتر بحث روانشناسی اجتماعی است که چه اتفاقی در یک اجتماع رخ می دهد که چنین مسائلی به تدریج رواج پیدا می کند.

ریختن قبح دروغگو عامل رواج دروغگویی وی ادامه داد: علت این مسئله و رواج دروغ گفتن ریشه در مسائل مختلف دارد که مهم ترین علتی را که می توانم عرض کنم شکست و ریختن قبح مسئله است که این برمی گردد به آدم های برجسته و آنهایی که افراد رده بالای جامعه حساب می شوند.

این استاد روانپزشکی افزود: وقتی مشخص می شود چنین رفتارهایی دارند ناخودآگاه این مسئله در جامعه به تدریج گسترش پیدا می کند و عادی می شود؛ ناخودآگاه مردم می گویند مثلاً فلانی چرا با آن جایگاهش دروغ می گوید؟ دروغ افراد برجسته دروغگویی را رواج می دهد شمس تصریح کرد: معمولاً سیستم روان بدن می گردد تا توجیهی برای رفتارهایی که زودتر به هدف برسد پیدا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب های دروغ گویی برای سلامت روان/ تجزیه طلبان چگونه دروغ را ابزار قرار می دهند؟

آسیب های دروغ گویی برای سلامت روان/ تجزیه طلبان چگونه دروغ را ابزار قرار می دهند؟