مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 آبان 1401 ساعت 09:502022-11-11اقتصادي

وزیر بهداشت: خطوط جدید تولید سرم و آنتی بیوتیک راه اندازی می شود


شرکت جابربن حیان از شرکت های با سابقه در حوزه دارو است و با توجه به تقاضای بازار در خطوط تولید این شرکت، آنتی بیوتیک تولید می شود.

- شرکت جابربن حیان از شرکت های با سابقه در حوزه دارو است و با توجه به تقاضای بازار در خطوط تولید این شرکت، آنتی بیوتیک تولید می شود.

وزیربهداشت از خطوط جدید تولید دو شرکت تولیدی برای تأمین آنتی بیوتیک، داروهای ضددرد و حمایتی و اسپری های تنفسی موردنیاز کشور بازدید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بهرام عین اللهی روز گذشته در جریان حضور در کارخانجات دارویی جابر بن حیان و دارو پخش، از مصوبه جدید بانک مرکزی برای اعطای تسهیلات به کارخانجات تولید کننده دارو توسط بانک های عامل خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته برای کاهش ارزش افزوده گمرکی مواد اولیه دارویی از 9 به یک درصد و همچنین مصوبات جدید شورای پول و اعتبار برای تولیدکنندگان دارو، تولید دارو و سرم افزایش می یابد و در کنار آن با واردات مقادیری از  این اقلام ظرف یکی دو هفته آینده نیاز بازار به آنتی بیوتیک به طور کامل رفع می شود.

  وی همچنین از راه اندازی خط جدید سرم سازی دارو پخش با استفاده از فناوری جدید و همچنین راه اندازی خطوط سرم سازی  جدید در تبریز، اهواز و گلپایگان تا پایان سال با هدف اشباع بازار داخلی از سرم و حضور در بازارهای صادراتی خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر بهداشت: خطوط جدید تولید سرم و آنتی بیوتیک راه اندازی می شود

وزیر بهداشت: خطوط جدید تولید سرم و آنتی بیوتیک راه اندازی می شود