مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 08:552022-11-12سياسي

حسابدار خوب باید صادق، درستکار و دوراندیش باشد


رییس دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه تبریز با بیان اینکه یک حسابدار خوب باید صادق، درستکار و دوراندیش باشد، تاکید کرد: یک حسابدار کاربلد می بایست اطلاعاتی که در اختیار دارد را با توجه به استانداردهای مربوطه ثبت و ضبط نماید.

- علیرضا فضل زاده در گفت وگو با ایسنا، در خصوص گرامیداشت روز حسابدار اظهار کرد: روز حسابدار، روزی که به نام حسابداری و شفاف سازی اطلاعات مالی در دنیا مطرح شده است، رشته ای که تمامی نظام های اقتصادی به آن نیاز دارند.

وی ادامه داد: حسابدار باید اطلاعاتی که از رویدادهای مالی حاصل می گردد را مبنا قرار دهد و زمینه ی تحلیل ها و تصمیم سازی را فراهم آورد، پس برای این کار یک پایگاه اطلاعاتی بسیار منظم و دقیق و به موقع نیاز است که از آن برای شفاف سازی اطلاعات در تصمیم گیری ها استفاده شود.

وی در خصوص شاخصه های شخصیتی یک حسابدار خوب بیان کرد: یک حسابدار بایستی به آیین رفتار حرفه ای پایبند بوده و از لحاظ شخصیتی نیز نیک گفتار و نیک کردار باشد، این خصوصیات را عمدتاً می توان گفت خصوصیات حرفه ای به معنای رفتاری است، و اما یک مورد دیگر در خصوص تخصص حسابداری این است که باید استانداردهای حسابداری را به خوبی درک کرده و بفهمد و بتواند در کارهای حرفه ای خود به عرصه ی ظهور برساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حسابدار خوب باید صادق، درستکار و دوراندیش باشد

حسابدار خوب باید صادق، درستکار و دوراندیش باشد