مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 11:152022-11-12سياسي

رانت و تعارض منافع از عوامل کمبود و گرانی دارو در کشور است


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: رانت و تعارض منافع از عوامل مهم در کمبود و گرانی دارو در کشور بوده که این مشکل هنوز هم وجود دارد.

- ایسنا/همدان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: رانت و تعارض منافع از عوامل مهم در کمبود و گرانی دارو در کشور بوده که این مشکل هنوز هم وجود دارد.

کیومرث سرمدی واله در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد:در بحث دارو از قبل دچار مشکل بودیم که عوامل متعددی در آن موثر بوده است، یکی از این عوامل می توان به موضوع تحریم اشاره کرد که در زمینه واردات مواد اولیه دارو و بعضی مواقع در رابطه با خود دارو به طور طبیعی دچار تحریم هستیم.

وی با بیان اینکه کشور ایران همواره حرف بسیاری در تولید دارو داشته و در بحث صنعت تولید دارو توان و تخصص بالایی دارد، افزود: رانت و تعارض منافع که در بحث صنعت دارو وجود دارد معمولا در همه دوره ها باعث گرانی و کمبود دارو شده به طور طبیعی کسانی که در تولید دارو نقش دارند و صاحب سهام هستند و در سیاست گذاری توزیع دارو نقش اجرایی دارند یکی از جمله عوامل موثر در کمبود دارو و نایاب شدن و گرانی دارو هستند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: از طرفی دیگر عواملی چون عدم نظارت درست بر توزیع دارو و احتکار توسط برخی شرکت ها، عدم توزیع درست دارو توسط داروخانه ها، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رانت و تعارض منافع از عوامل کمبود و گرانی دارو در کشور است

رانت و تعارض منافع از عوامل کمبود و گرانی دارو در کشور است