مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 10:452022-11-13اقتصادي

آسیب شناسی کسب وکارهای خرد و خانگی


در سالیان اخیر راه اندازی کسب وکارهای خرد و خانگی و تاثیر و نقش آن در سرانه درآمد خانواده ها و درآمد ناخالص ملی به یکی از مباحث مهم در حوزه کارآفرینی و اشتغال تبدیل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در سالیان اخیر راه اندازی کسب وکارهای خرد و خانگی و تأثیر و نقش آنها در سرانه درآمد خانواده ها و تولید ناخالص ملی، به یکی از مباحث جالب توجه در حوزه کارآفرینی و اشتغال تبدیل شده است.

توجه به کسب وکارهای کوچک و خانگی در کشورهای پیشرفته و برخوردار اقتصادی، باعث شده تمرکز بر این نوع مشاغل در سایر کشورها نیز امری مهم و ضروری به حساب آید و از جمله الزامات و بایدهای اشتغال زایی نوین شمرده شود.

در این جا است که بر سبیل پژوهش و ضرورت، طرح چند سوال واجب و خطیر به نظر می رسد؛ از جمله، کسب وکارهای خرد و خانگی به شکل عملی و نه از منظر تئوریک، چه قدر می توانند در اشتغال زایی و رفع مشکل بیکاری نقش داشته باشند؟ این کسب وکارها در کنار مزایا و پتانسیل هایی که از آن انتفاع می برند با چه تهدیدها و کاستی های مواجه هستند؟ دولت ها در فرآیند ایجاد و راه اندازی کسب وکارها چه نقشی را باید ایفا کنند؟ و پاشنه آشیل و نقطه ضعف مشاغل خرد و خانگی چیست؟ طرح و وجوه دستیابی به پاسخ چنین پرسش هایی بهانه گفتگویی شد با یحیی چاقویی استاد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب شناسی کسب وکارهای خرد و خانگی

آسیب شناسی کسب وکارهای خرد و خانگی