مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 13:402022-11-13اقتصادي

پلاس، حربه ای برای جیب بری از مصرف کنندگان


خودروسازان با تغییر صندوق یا چراغ اتومبیل برچسب جدیدی به آن می زنند و مبلغ بیشتری از خریداران می گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه جام جم نوشت: سال هاست خودروسازان برای بالابردن تنوع در محصولات و گرفتن پول بیشتر از خریداران، به بازتولید یک خودرو با عنوان پلاس اقدام می کنند.

در این مدل ابداعی، خودروسازان با تغییر صندوق یا چراغ اتومبیل برچسب جدیدی به آن می زنند و مبلغ بیشتری از خریداران می گیرند.

به طور مثال خودروی دنا در قالب سه نسخه دنای معمولی، دنای پلاس و دنا توربو عرضه می شود اما تفاوت این خودروها را شاید بتوان در نوع جعبه دنده که به صورت دستی و اتوماتیک است خلاصه کرد.

این سرمشق غلط به شرکت سایپا نیز سرایت کرد و شاهد تولید انواع کوییک هستیم که تفاوت آن هم در رنگ بندی است.

این تفاوت نامحسوس برای بسیاری از خریداران هزینه ای سربار به دنبال دارد؛ به طوری که تفاوت قیمت این سه مدل از دنا بین 20 تا 100 میلیون تومان است.

حال این سؤال مطرح می شود که آیا تغییر یک چراغ یا قراردادن سانروف در سقف خودرو می تواند این تفاوت را رقم بزند؟ این روند قیمت گذاری، اعتراض جانشین رییس پلیس راهور را به دنبال داشته است.

سردار سیدتیمور حسینی، جانشین پلیس راهور فراجا، در این خصوص گفت: موضوعی که الان جا افتاده این است که خودروسازها یک پسوند مانند اس و پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلاس، حربه ای برای جیب بری از مصرف کنندگان

پلاس، حربه ای برای جیب بری از مصرف کنندگان