مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 12:422022-11-14اقتصادي

فرسایش خاک در چهارمحال و بختیاری بالای 15 تن در هکتار است


مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: منابع طبیعی و محیط زیست فرسایش خاک در استان را 15 تا 20 تن در هکتار برآورد کرده است.

- غلامرضا ذاکری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: متاسفانه در استان مطالعات و محاسبات دقیقی برای ثبت فرسایش خاک انجام نشده است چرا که نیاز به تحقیقات و مطالعات دقیق و هزینه بالا دارد.

فرسایش خاک در چهارمحال و بختیاری 15 تا 20 تن در هکتار مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: برآورد منابع طبیعی و محیط زیست فرسایش خاک را 15 تا 20 تن در هکتار اعلام کرده است اما این عدد، عدد دقیقی نیست و در مناطقی که پوشش جنگلی بهتری دارد فرسایش کمتر و فرسایش در مناطقی که پوشش مناسبی ندارد تا 20 تن هم رسیده است.

وی ادامه داد: انجام تحقیقات آب و خاک بر عهده محیط زیست و معاونت آب و خاک است که بودجه خاصی برای این کار ندارند و اگر اعتبار تخصیص داده شود مطالعات خاک شناسی، بهره وری خاک و حفاظت خاک باید انجام شود تا میزان دقیق فرسایش خاک به دست آید.

ذاکری بیان کرد: 250 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان وجود دارد که 120 هزار هکتار اراضی آبی و ما بقی دیم هستند و با توجه به تجهیز 69 هزار هکتار از اراضی آبی به سامانه های آبیاری نوین رتبه دوم کشوری را در این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرسایش خاک در چهارمحال و بختیاری بالای 15 تن در هکتار است

فرسایش خاک در چهارمحال و بختیاری بالای 15 تن در هکتار است