مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 15:242022-11-14پزشكي

30 هزار بیمار دیابتی همدان در سیستم بهداشتی


رییس گروه بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی همدان با بیان اینکه هفت درصد جمعیت بالای 30 سال همدان دیابتی هستند که جمعیت 30 هزار نفری را پوشش داده ایم گفت: - راضیه سادات میرمعینی؛ رییس گروه بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی همدان در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه روز 23 آبان به عنوان روز جهانی دیابت اظهار کرد: شعار این روز به نام با آموزش دیابت از آینده خود محافظت کنیم نامگذاری شده که می طلبد در اهمیت این موضوع با انتخاب های درست و به موقع از تبدیل پیش دیابت به دیابت جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از هفت درصد جمعیت بالای 30 سال استان همدان مبتلا به دیابت هستند و تقریبا 30 هزار بیمار دیابتی زیر پوشش سیستم بهداشتی استان قرار دارند گفت: حداقل 20 درصد جمعیت بالای 30 سال استان مبتلا به پیش دیابت هستند.

رییس گروه بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی همدان با تاکید به اینکه دیابت ملیتوس شامل گروهی از بیماری هاست که در آن ها غلظت قند خون در اثر نقصان در ترشح انسولین، عمل انسولین یا هر دو افزایش می یابد افزود: این بیماری به دلیل کمبود در انسولین، افزایش قند خون یا هایپرگلیسمی اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه انسولین برای استفاده و ذخیره کربوهیدرات، پروتیین و چربی موجود در غذا در بدن ضروری است گفت: بیماری دیابت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 هزار بیمار دیابتی همدان در سیستم بهداشتی

30 هزار بیمار دیابتی همدان در سیستم بهداشتی