مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 12:202022-11-15اقتصادي

زنگ خطر آب برای اکثر شهرهای کرمانشاه به صدا در می آید


آنطور که هواشناسی پیش بینی کرده کرمانشاه تا آخر پاییز بارش چندانی ندارد و بارش های زمستان هم حتی اگر در حالت خوشبینانه به اندازه نرمال باشد، - به هیچ عنوان جبران کم آبی پاییز امسال را نمی کند.

کرمانشاه نه تنها از ابتدای پاییز امسال تاکنون بارش موثری نداشته، بلکه با 36 درصد کاهش بارش های سال زراعی گذشته نسبت به میانگین بلندمدت هم مواجه است و تداوم این وضعیت بحران جدی پیش روی منابع آبی استان قرار می دهد.

بحران آبی کرمانشاه در حالی روز به روز جدی تر می شود که از گذشته نیز با کسری بیش از یک میلیارد مترمکعبی ذخایر آب زیرزمینی، وجود نزدیک به شش هزار حلقه چاه غیرمجاز، برداشت های بی رویه از چاه های مجاز و .

مواجه بوده ایم و مجموع این موارد زنگ خطر بحران آب را برای کرمانشاه به صدا درآورده است.

همین سال آبی گذشته بسیاری از چشمه ها، سراب ها و حتی چاه های استان خشک شد که بخشی از آنها منبع تامین آب شهرها و روستاها بود و حالا چنانچه کم بارشی ادامه پیدا کند در فصل گرمای سال آینده ممکن است در تامین آب اکثر شهرها و روستاها دچار چالش شویم، خصوصا مناطقی که محل تامین آب آنها از منابع زیرزمینی نظیر چاه و یا چشمه و سراب است.

به گفته معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه اگر چه هنوز زود است که برای وضعیت تامین آب شهرها در صورت ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر آب برای اکثر شهرهای کرمانشاه به صدا در می آید

زنگ خطر آب برای اکثر شهرهای کرمانشاه به صدا در می آید