مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 14:202022-11-15پزشكي

چرا افراد آنفلوانزا را با سرماخوردگی اشتباه می گیرند؟


یک متخصص کودکان، با اشاره به تفاوت آنفلوانزا با سرماخوردگی، عنوان کرد: بسیاری از افراد سرماخوردگی را با آنفلوانزا و آنفلوانزا را با سرماخوردگی اشتباه می گیرند، - در حالی که آنفلوانزا بر خلاف سرماخوردگی شروع ناگهانی دارد و همراه با تب بالاست.

دکتر اسماعیل نورصالحی در گفت وگو با ایسنا، آنفلوانزا را یک بیماری ویروسی دانست و اظهار کرد: متاسفانه امسال شاهد شیوع زودتر بیماری آنفلوانزا بودیم و انتظار داشتیم یک ماه دیرتر شیوع پیدا کند.

وی با اشاره به غافلگیری افراد در مواجهه با آنفلوانزا، افزود: ویروس آنفلوانزا سه تیپ دارد که تیپ اول در حیوانات و انسان، تیپ دوم در پستانداران و انسان و تیپ سوم فقط در انسان دیده می شود.

این متخصص کودکان، با بیان اینکه بیماری آنفلوانزا با تب ناگهانی شروع می شود، تصریح کرد: این تب معمولا بالای 38 درجه بوده و همراه با خستگی و سردرد و بدن درد و سرفه های خشک است؛ البته در کودکان شاهد اسهال و استفراغ نیز هستیم.

نورصالحی با اشاره به تفاوت آنفلوانزا با سرماخوردگی، عنوان کرد: بسیاری از افراد سرماخوردگی را با آنفلوانزا و آنفلوانزا را با سرماخوردگی اشتباه می گیرند، در حالی که آنفلوانزا بر خلاف سرماخوردگی شروع ناگهانی دارد و همراه با تب بالاست، اما در سرماخوردگی شاهد سروع تدریجی بیماری هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا افراد آنفلوانزا را با سرماخوردگی اشتباه می گیرند؟

چرا افراد آنفلوانزا را با سرماخوردگی اشتباه می گیرند؟