مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 14:352022-11-15اقتصادي

آغاز برداشت میوه «به» از باغات بهاباد


مدیر جهاد کشاورزی بهاباد یزد از آغاز برداشت «به» در این شهرستان خبر داد و گفت: کار برداشت میوه «به» از سطح 120 هکتار از باغات بهاباد آغاز شده است.

- ایسنا/یزد مدیر جهاد کشاورزی بهاباد یزد از آغاز برداشت به در این شهرستان خبر داد و گفت: کار برداشت میوه به از سطح 120 هکتار از باغات بهاباد آغاز شده است.

علی اکبر رحمتیان در این خصوص اظهار کرد: کار برداشت محصول به از باغات بهاباد، از اواخر مهر آغاز شده و تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: از هر هکتار باغات بهاباد 25 تن و در مجموع امسال پیش بینی می شود باغداران بهابادی بیش از سه هزار تن میوه به از باغات خود برداشت کنند.

رحمتیان ادامه داد: شهرستان بهاباد به دلیل شرایط جوی و اقلیمی به قطب تولید محصول میوه به تبدیل شده است به طوری که تولیدات این شهرستان با کیفیت ترین و مرغوب ترین به تولیدی در استان به شمار می آید و علاوه بر مصرف اهالی به شهرهای همجوار و مرکز استان هم ارسال می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بهاباد اضافه کرد: نبود صنایع تبدیلی در شهرستان دغدغه اصلی باغداران است چرا که بخش زیادی از این میوه پرخاصیت، خراب یا بسیار ارزان به دلالان فروخته می شود.

رحمتیان در پایان خاطرنشان کرد: از محصول به علاوه بر تهیه مربا و دمنوش از به دانه آن، در طب سنتی برای معالجه برخی بیماری ها استفاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت میوه «به» از باغات بهاباد

آغاز برداشت میوه «به» از باغات بهاباد