مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 16:102022-11-15اقتصادي

ابرپروژه ریلی چابهار- زاهدان چقدر آورده اقتصادی دارد؟ 


زاهدان با طول بیش از 600 کیلومتر طولانی ترین مسیر ریلی کشور به شمار می رود و طبق پیش بینی ها، تکمیل این ابرپروژه درآمد حداقل 300 میلیارد تومانی به همراه خواهد داشت.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: احداث راه آهن چابهار- زاهدان به طول حدود 628 کیلومتر بر اساس مصوبه دولت در خصوص طرح توسعه شرق و همچنین طرح توسعه سواحل مکران، در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

پروژه ریلی چابهار- زاهدان به عنوان بخشی از کریدور بزرگ شمال به جنوب در شرق کشور حد فاصل زاهدان تا چابهار با هدف اتصال چابهار به شبکه ریلی کشور و توسعه منطقه شرق کشور در حال اجراست و با طول 630 کیلومتر به عنوان طولانی ترین مسیر ریلی کشور محسوب می شود.

این طرح که با توجه به اهمیت و بزرگی آن به عنوان یک ابرپروژه شناخته می شود، با هدف ایجاد کریدور شمال- جنوب در شرق کشور و اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به شبکه ریلی طراحی شد که به این ترتیب، آسیای میانه و افغانستان به آب های آزاد اقیانوسی متصل می شوند.

این اتصال مزایای فراوان ترانزیتی برای کشور به همراه دارد و از آنجا که چابهار در آینده قطب تجارت و ترانزیت منطقه خواهد شد، بهره برداری از این ابرپروژه ریلی می تواند تحولی در ترانزیت ریلی ایجاد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابرپروژه ریلی چابهار- زاهدان چقدر آورده اقتصادی دارد؟ 

ابرپروژه ریلی چابهار- زاهدان چقدر آورده اقتصادی دارد؟