مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 03:452022-11-16بين الملل

دیدار رهبران کره جنوبی و چین در حاشیه اجلاس گروه 20


رییس جمهور کره جنوبی به دیدار همتای چینی خود در محل اجلاس سران گروه 20 در اندونزی رفته و از او خواست نقش بیشتری در قبال موضوع کره شمالی ایفا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دفتر یون سوک یول ، رییس جمهور کره جنوبی اعلام کرد، او در جریان دیدار با شی جینپینگ ، رییس جمهور چین در روز سه شنبه در اجلاس گروه 20 در شهر بالی ، از پکن خواست نقش فعالانه تر و سازنده تر در مهار تهدید هسته ای کره شمالی ایفا کند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس ، بر اساس اعلام این دفتر، شی جینپینگ به یون سوک یول گفت، امیدوار است کره جنوبی برای بهبود روابط خود با رقیبش کره شمالی تلاش کند.

آسوشیتدپرس نوشت، نشست رهبران چین و کره جنوبی در حاشیه اجلاس گروه 20، اولین نشست رهبران دو کشور از دسامبر 2019 محسوب شده و در پی پرتاب آزمایشی ده ها موشک از سوی کره شمالی در هفته های اخیر برگزاری می شود.

دفتر رییس جمهور کره جنوبی بیانه ای منتشر کرد که در آن نوشته شد: یون سوک یول در جریان دیدارش با شی جینپینگ بعد از متذکر شدن روند اخیر تشدید تهدیدات هسته ای و موشکی و افزایش بی سابقه پرتاب های تحریک آمیز از سوی کره شمالی گفت، امیدوار است چین یک نفش فعال تر و سازنده تر (در قبال مساله کره شمالی) در مقام یک کشور همسایه و عضو شورای امنیت سازمان ملل ایفا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار رهبران کره جنوبی و چین در حاشیه اجلاس گروه 20

دیدار رهبران کره جنوبی و چین در حاشیه اجلاس گروه 20