مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 10:452022-11-16سياسي

واکنش ایران به قطعنامه پیشنهادی اوکراین در مجمع عمومی


سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در واکنش به قطعنامه پیشنهادی اوکراین در مجمع عمومی گفت: دولت ایران هرگونه اقدام و تصمیمی مبتنی بر بندهای اجرایی این قطعنامه را فاقد وجاهت حقوقی می داند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در خصوص قطعنامه ایجاد مکانیسم ثبت خسارات و غرامت مخاصمه اوکراین تأکید کرد: اگر اراده ای برای ایجاد مکانیسمی در جهت ثبت و رسیدگی به موارد نقض حقوق بین الملل وجود دارد، باید به مکانیسمی جهان شمول توسل جست که تمام وقایع از جمله فراهم کردن تسلیحات کشتار جمعی و سلاح شیمیایی برای رژیم های جنایتکاری نظیر صدام را شامل شود.

  در جریان یازدهمین نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی اوکراین تحت عنوان تمهیدات مربوط به جبران و غرامت تجاوز دادند.

  این قطعنامه با محکومیت تجاوز روسیه به اوکراین و شناسایی ضرروت احصا خسارت های وارده به اوکراین، پیشنهاد می کند با مشارکت دولت اوکراین مکانیسمی برای ثبت و آرشیو خسارت های وارده به اوکراین توسط روسیه ایجاد شود.

  در جریان تصویب این قطعنامه که مورد حمایت کشورهای غربی قرار گرفته است، سفیر و نماینده دائم روسیه در نیویورک ضمن مخالفت قاطع با این مکانیسم، این اقدام را فا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش ایران به قطعنامه پیشنهادی اوکراین در مجمع عمومی

واکنش ایران به قطعنامه پیشنهادی اوکراین در مجمع عمومی