مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 16:152022-11-16اقتصادي

99 درصد روستاهای گلستان از نعمت گاز برخوردار هستند


99 درصد روستاهای گلستان از نعمت گاز برخوردار بوده و تنها یک درصد از روستاها که زیر 20 خانوار جمعیت دارند، - در نوبت گازرسانی هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی طالبی بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: استان گلستان با یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت، سالانه سه میلیارد و 600 میلیون مترمکعب مصرف گاز دارد.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان افزود: کشور ما تا 100 سال آینده انرژی گاز دارد اما به این معنا نیست که ما مصرف لجام گسیخته داشته باشیم و هر چه داریم مصرف کرده و به فکر ذخیره برای نسل های آینده نباشیم.

وی با بیان اینکه 99.

6 درصد اعتبارات در بخش گاز امسال جذب شده است، گفت: تمام شهرهای گلستان و 928 روستا از 998 روستای موجود در استان گازرسانی شده است؛ یعنی 98.

9 دهم درصد جمعیت روستایی گلستان گازداز شده اند و تنها یک درصد باقیمانده که یا خالی از سکنه و یا زیر 20 خانوار هستند.

طالبی ادامه داد: میزان گازرسانی در مناطق روستایی در کشور 90 درصد است و استان گلستان از میانگین کشوری جلوتر است و در تلاش هستیم تا یک درصد باقیمانده روستاها را بعد از رفع موانع گازرسانی کنیم.

وی بیان کرد: میانگین میزان مصرف گاز در دنیا چهار تا پنج میلیون مترمکعب است اما در کشور ما در 24 ساعت بین 17 تا 18 میلیون مترمکعب یعنی پنج برابر میانگین جهانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

99 درصد روستاهای گلستان از نعمت گاز برخوردار هستند

99 درصد روستاهای گلستان از نعمت گاز برخوردار هستند