مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 آبان 1401 ساعت 00:102022-11-16اجتماعي

پیدا و پنهان عبور آزادراه اصفهان - شیراز از پارک ملی «کلاه قاضی»


مجری طرح های آزادراه مرکز و جنوب کشور درحالی از بهره برداری آزادراه اصفهان- شیراز تا پایان سال خبر داده که برای عبور 4هزار متر از این پروژه از پارک ملی کلاه قاضی هنوز تصمیم گیری نشده است.

- خبرنگار مهر گفته بود که تاییدیه استانی نمی تواند پروژه ای را داخل پارک ملی اجرا کند و حتی سازمان محیط زیست نیز نمی تواند به این پروژه مجوز دهد زیرا طبق قانون اگر سازمان هم بخواهد با اجرای پروژه ای در داخل پارک های ملی موافقت کند باید در شورای عالی حفاظت محیط زیست بررسی شود و این شورا مرجع صدور مجوز برای چنین پروژه هایی است.

وی با بیان اینکه اصلی ترین عامل گسیختگی زیستگاهی و تلفات حیات وحش و جزیره ای کردن مناطق حفاظت شده همین جاده هاست، تصریح کرد که سازمان محیط زیست در مورد احداث جاده های درجه سه و روستایی نیز حساسیت دارد چه برسد به اینکه به عبور آزادراهی در مناطق تحت مدیریت مجوز دهد.

بهره برداری از آزادراه اصفهان- شیراز تا پایان امسال به رغم آنکه مسئولان کشوری و استانی حفاظت محیط زیست عبور آزادراه از پارک ملی کلاه قاضی را منوط به تصمیم گیری شورای عالی محیط زیست می دانند مجری طرح های آزادراهی مرکز و جنوب کشور به تازگی در رسانه ها از بهره برداری این پروژه تا پایان سال جاری خبر داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیدا و پنهان عبور آزادراه اصفهان - شیراز از پارک ملی «کلاه قاضی»

پیدا و پنهان عبور آزادراه اصفهان - شیراز از پارک ملی «کلاه قاضی»