مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 آبان 1401 ساعت 10:002022-11-17حوادث

متهم متجاوز به حریم تپه تاریخی در خدابنده دستگیر شد


فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: به منظور حفظ آثار ارزشمند تاریخی، فرهنگی بر اساس قانون و طی روند مشخص عرصه و حریم تپه ها و محوطه های تاریخی ساخت و ساز غیرمجاز در عرصه و حریم تپه تاریخی ممنوع است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، حسینعلی فضلی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بررسی گزارش واصله مردمی مبنی بر انجام حفاری غیر مجاز در حریم تپه تاریخی شهرستان خدابنده، سریعاً عوامل این یگان به محل اعزام و موفق به دستگیری یک نفر حفار متجاوز به حریم تاریخی شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان تصریح کرد: در راستای صیانت از مواریث فرهنگی ملموس و غیرمنقول به عنوان ردی از تاریخ و فرهنگ گذشتگان با هر گونه تخلف که موجب تزلزل و از بین رفتن این نشانه های ارزشمند تاریخی شود، برخورد قانونی می شود.

وی افزود: قشرهای مختلف مردم می توانند با گزارش هرگونه اقدام منفی شامل تخریب، تصرف، تجاوز، ساخت و ساز، حفاری غیرمجاز و یا قاچاق اشیای تاریخی به مسئولان اداره میراث فرهنگی این شهرستان نسبت به حفظ مواریث فرهنگی و تاریخی منطقه سهیم باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متهم متجاوز به حریم تپه تاریخی در خدابنده دستگیر شد

متهم متجاوز به حریم تپه تاریخی در خدابنده دستگیر شد