مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 آبان 1401 ساعت 06:352022-11-18اقتصادي

تولید نوکیا در ایران! /خود تحقیری این بار در گوشی موبایل


پیگیری های خبرنگار مهر نشان می دهد علاوه بر تولید لوازم خانگی برند های مشهور در ایران ظاهرا نوکیا نیز در ایران اقدام به تولید گوشی موبایل می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی منتشر شد.

در این گزارش به این موضوع پرداخته شد که برخی از شرکت های تولیدی داخلی، بدون اخذ نمایندگی از شرکت های خارجی، تولیدات خود را با نام و نشان آن شرکت ها به فروش می رسانند، به طور مثال شاهد فروش تلویزیون سونی و تلفن همراه نوکیا هستیم که از قرار معلوم بدون کسب مجوز از شرکت مجوز از شرکت مرجع، در داخل کشور مونتاژ می شوند.

این اقدامات در حالی صورت می گیرد که در ایران قوانین مخصوصی در ارتباط با حمایت از نام های تجاری وجود دارد؛ از سوی دیگر ایران، یکی از کشورهای عضو موافقت نامه مادرید در خصوص ثبت بین المللی علائم و حمایت از نام های تجاری است و بر همین اساس شرکت ها حق ندارند بدون اخذ مجوز، تولیدات خود را با برندهای غیر به فروش برسانند.

فارغ از این مسئله، در ایران قانونی تحت عنوان حمایت از حقوق مصرف کنندگان وجود دارد که در سال 88 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

مطابق ماده 2 این قانون، کلیه عرضه کنندگان کالا و خدمات، مسئول صحت و سلامت کالا و خدمات عرضه شده مطابق با ضوابط و شرایط مندرج در قوانین و یا مندرجات قرارداد مربوطه یا عرف در معاملات هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید نوکیا در ایران! /خود تحقیری این بار در گوشی موبایل

تولید نوکیا در ایران! /خود تحقیری این بار در گوشی موبایل