مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 16:052022-11-19بين الملل

مذاکرات سوریه و عراق درباره مسائل امنیتی و تحرکات تروریست ها


سفیر سوریه در بغداد در دیدار با وزیر کشور عراق مکانیزم گسترش همکاری در زمینه امنیتی، تأمین امنیت مرزها و جلوگیری از تحرکات تروریستها را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، صطام جدعان الدندح سفیر دمشق در بغداد بعد از ظهر امروز شنبه به دیدار عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق رفت.

خبرگزاری رسمی عراق برای افزایش امنیت و ثبات در مناطق مختلف این کشور، گفت که دمشق از تلاش همیشگی بغداد برای استحکام روابط با کشورهای همسایه و دوست سپاسگزاری می کند.

الدندح همچنین به سانا گفت که در این دیدار، روابط برادرانه بین دو کشور، بررسی  بر تحکیم آن در زمینه های امنیتی و اقتصادی تأکید شد .

وی در پایان تأکید کرد، در این دیدار مکانیزم گسترش همکاری در زمینه امنیتی، تأمین امنیت مرزها، جلوگیری از تردد تروریستها بین دو کشور و تبادل اطلاعات، افزایش همکاری تجاری و تسهیل در روند ورود و خروج کامیونهای حامل کالا به دو کشور بررسی شد.

این در حالی است که چندی پیش، به یک کاروان حامل سوخت در مرز عراق و سوریه حمله پهپادی صورت گرفت.

جبار المعموری از رهبران کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به الاطار التنسیقی (چارچوب هماهنگی)، اعلام کرد که در این حملات، یک محموله کمک به لبنان در نزدیکی گذرگاه مرزی القائم هدف قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مذاکرات سوریه و عراق درباره مسائل امنیتی و تحرکات تروریست ها

مذاکرات سوریه و عراق درباره مسائل امنیتی و تحرکات تروریست ها