مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 آبان 1401 ساعت 09:202022-11-20پزشكي

گیلان چند بیمار دیالیزی در انتظار پیوند دارد؟


مدیر امور بیماری های خاص علوم پزشکی گیلان با تاکید بر لزوم استفاده از اعضای اهدایی مرگ مغزی، خاطرنشان کرد: سالانه 25 تا 30 مورد اهدای کلیه از دهنده مرگ مغزی داریم، - در حالی که 300 بیمار در لیست دریافت هستند و هر روز به این لیست اضافه می شود.

کلیه ها پالایشگاه بدن و پاکسازی خون را بر عهده دارند و هر روز چند بار تمام خون موجود در بدن از این دو عضو کوچک عبور و تمام مواد زائد را در فرآیند سوخت و ساز بدن پاک می کند، اما زمانی که کلیه های شخص از کار می افتد و دیگر نمی تواند وظیفه اش را به خوبی انجام دهد، در این مرحله است که حیات فرد به خطر می افتد و چاره ای جز دیالیز و یا پیوند کلیه ندارد.

پیوند کلیه در واقعیت روش جراحی برای قرار دادن کلیه سالم از اهدا کننده زنده یا فوت کرده در بدن شخصی است که کلیه هایش به درستی کار نمی کنند.

هوشنگ رضوان پناه، مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر 1344 بیمار دیالیزی در استان گیلان عضو این انجمن هستند، اظهار کرد: مجموع بیماران دیالیزی استان به همراه بیماران دارویی و پیوندی به 3000 نفر می رسد.

وی تشکیل پرونده و صدور کارت دیالیز برای بیماران کلیوی را با معرفی پزشک به عنوان بیمار کلیوی و پس از انجام شش جلسه دیالیز دانست و افزود: انجمن حمایت از بیماران ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیلان چند بیمار دیالیزی در انتظار پیوند دارد؟

گیلان چند بیمار دیالیزی در انتظار پیوند دارد؟