مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 05:202022-11-22بين الملل

پرتغال: اتحادیه اروپا توان پذیرش اعضای جدید را ندارد


نخست وزیر پرتغال اذعان کرد، اتحادیه اروپا قادر به پذیرش اعضای جدید از جمله اوکراین نیست و نباید با دادن وعده عضویت توقعاتی را که توان برآورده ساختشان را ندارد ایجاد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آنتونیو کوستا ، نخست وزیر پرتغال در مصاحبه ای تاکید کرد، به اوکراین، مساله گسترده سازی را محور بحث در اروپا قرار داد.

ولودیمیر زلنسکی ، رییس جمهور اوکراین در واکنش به عملیات نظامی ویژه روسیه در این کشور، رسما درخواست عضویت در اتحادیه اروپا و ائتلاف ناتو را داد و به لطف سرعت بی سابقه رسیدگی متحدان غربی اوکراین به این درخواست، هم اکنون به وضعیت کشور کاندیدای عضویت رسیده است.

نخست وزیر پرتغال در مصاحبه با شبکه سی.

ان.

ان توضیح داد، بحران اوکراین سبب شده وعده های متعدد اتحادیه اروپا در چند سال گذشته به عنوان مثال به کشورهایی همچون کشورهای حوزه بالکان روی میز مذاکره برجسته شوند و او خواستار احتیاط به خرج دادن مقامات اروپایی در زمان درست کردن توقعات شد.

کوستا در این مصاحبه گفت: اتحادیه اروپا معیارهای خیلی روشن در قبال موضوع پیوستن اعضای جدید دارد اما متاسفانه، معیار برای ظرفیت خودش برای پذیرش اعضای جدید ندارد.

نخست وزیر پرتغال تاکید کرد از صراحت نشان دادن به کاندیداهای بالقوه حمایت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرتغال: اتحادیه اروپا توان پذیرش اعضای جدید را ندارد

پرتغال: اتحادیه اروپا توان پذیرش اعضای جدید را ندارد