مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 08:552022-11-22اقتصادي

قراردادهای طولانی مدت گازی، بازار ایران را محدود نمی کند


اگر در صنعت گاز توسعه بالادستی، بهینه سازی مصرف، جذب تکنولوژی، سرمایه گذاری، دانش فنی و مدیریت صورت بگیرد می توانیم بازاریابی خوبی برای جذب بازار گاز داشته باشیم.

- یک کارشناس حوزه انرژی گفت: اگر در صنعت گاز توسعه بالادستی، بهینه سازی مصرف، جذب تکنولوژی، سرمایه گذاری، دانش فنی و مدیریت صورت بگیرد می توانیم بازاریابی خوبی برای جذب بازار گاز داشته باشیم.

مرتضی بهروزی فر در گفت و گو با ایسنا، گفت: اینکه قراردادهای 27 ساله بین قطر و چین در حوزه صنعت گاز امضا می شود برای پروژه های های جدیدی است که قطر در حال احداث آن است و قرار است طی سه تا چهار سال آینده وارد مدار تولید شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید ال ان جی قطر از 77 به 110 میلیون تن در سال خواهد رسید، گفت: برای تامین مالی و ساخت این پروژ اولین پیش شرط این است که یک قرارداد بلند مدت وجود داشته باشد تا از محل درآمد آن اثرگذاری برای پروژه داشته باشد.

به گفته این کارشناس حوزه انرژی، علاوه بر این کشورهای واردکنند بزرگ گاز دنیا تمایل دارند که امنیت انرژی خودشان را با قراردادهای بلند مدت تامین کنند، حداقل در بخش قابل توجهی از واردات مثلا 70 تا 80 درصد این امنیت باید تحقق یابد و این موضوع اصلا غیر طبیعی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قراردادهای طولانی مدت گازی، بازار ایران را محدود نمی کند

قراردادهای طولانی مدت گازی، بازار ایران را محدود نمی کند