مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 14:252022-11-22پزشكي

تجویز بی رویه دارو هزینه های سنگینی به سیستم درمان تحمیل می کند


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تجویز بی رویه، خودسرانه و غیر منطقی دارو هزینه های سنگینی به سیستم درمانی تحمیل کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمود اعتباری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درمان بیماری های ویروسی و باکتریایی نیازمند مصرف داروهای خاص است که مصرف آنتی بیوتیک بدون تشخیص و تجویز پزشک تنها به مقاومت دارویی می انجامد.

وی بیان داشت: مصرف غیرمنطقی داروها، به حفظ و تکثیر میکروب ها کمک می کند و باعث تبدیل به سویه جدید و انتشار آنها می شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نوشیدن مایعات زیاد، استراحت و قرقره کردن داروهای ضدعفونی کننده گلو را از راهکارهای اساسی مواجهه با بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا عنوان کرد و افزود: برای کامل شدن دوره درمان نیاز به مصرف آنتی بیوتیک نیست.

وی با بیان اینکه 100 درصد داروهای آنتی بیوتیک تحت پوشش بیمه است، افزود: داروهای OTC (بدون نسخه پزشک) به صورت آزاد و با دادن اطلاعاتی به داروساز و مشاوره گرفتن از وی، در داروخانه ها ارائه می شود.

مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک در کشور 16 برابر استاندارد جهانی است عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در ارتباط با تجویز غیر منطقی دارو به ویژه آنتی بیوتیک ها، گفت: مصرف خودسرانه داروهای آنتی بیوتیک در کشور 16 ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجویز بی رویه دارو هزینه های سنگینی به سیستم درمان تحمیل می کند

تجویز بی رویه دارو هزینه های سنگینی به سیستم درمان تحمیل می کند